Türk Evladının Açık Büfeyle İmtihanı

Arılar yemeklerini yemeden önce, çeşit ayırımını yapmadan hepsini aynı yere yığar. Sonra, üzerine bir sıvı tükürerek onları birleştirir. Ardından da eşitlenmiş olan yemeklerini yiyerek beslenmelerini tamamlar.

Benim güzel insanım açık büfeyi görünce nedense arıya dönüşür. Nasıl mı anlatayım.

Tatil köyü sabah kahvaltısı, söylendiğine göre ortamda 400 çeşit var. Sayısız hamur işi, sucuk, sosis , 6 çeşit yumurta, 10 çeşit peynir, 10 çeşit zeytin vs. Teyzem yandan çark ede ede geliyor. Garsona yanaşıyor.

– Oğlum, bunlar çok güzel de, biz evde her sabah Pişi yeriz. Bide Pişi yapsaydınız. 

-Teyzecim 40 çeşit hamur işi var.

– Oğlum, herşey iyi güzel de keşke Pişi de olsaymış.

Teyze koptu burda, isterse 1000 çeşit olsun. Pişi yok.Pişi de Pişi , Pişi de Pişi, yok işte yok…..

Öğlen yemeği vakti geldi.

Amcaların herşeyde gözü var. Şimdi hepsini kendine alsa ayıp. Bir de 8 tane biftek almak istiyor. Tepeleme ciğer doldurmak istiyor. Olmuyor işte gözü doymuyor. Doldurmak lazım. Bir kılıf bulmalı buna, hah buldum. Kendime almıyorum ki ben bunları ortaya alıyorum. Koyarım masanın ortasına ,yaşasın. Masanın ortasında 10 tane tabak oldu. Sığmıyor, sığmayı bırakın zaten bunları kimse yemek istemiyor. Gözü doymayan amcamın karnı doyduğu için bir çatal alınıp bırakılmış bir sürü yiyecek, hepsi çöp oluyor.

Akşam yemeği geldi. Kendi tabağındaki eti yerken, büfedeki kadayıfı süzen insana Türk insanı deniliyor.

O kadar çok çeşit var ki, ama benim canım amcam ne yapıyor. Gözleri ışıl ışıl parlayarak kurufasülye ye koşuyor.

-Hanııım inanmayacaksın kurufasülye buldum.

-Allah cezanı vermesin bey, kurufasülye yi ben evde zaten yapıyorum. Bak burda bin çeşit var farklı birşey yesene…Zevkine tüküreyim.

Boşver teyzecim şükret bu amca, her öğün aynı şey mi yenir deyip , yeni eşte alabilirdi. Bırak O daima kurufasülye yesin.

Sonra Türk abileri geliyor. Değişik bir yetenek sergiliyorlar. Tabağın altına kısır, üstüne sırayla zeytinyağlı , balzamik soslu tavuk, balık en üste de et, arılar gibi üstüne çıkarıp yiyecekler gibime geliyor. Yemekleri bitince sohbet başlıyor.

– Ya ben bu yemekten hiç tat alamadım. Birde midem ağrıyor. Bayat bir şey mi vardı acaba, ne dersiniz.

Allah sizi ne yapsın. Davul etsin emi. İnsan evladısınız siz , o kadar karıştırsam hastanelik olurum.

Kızmayın olur mu bana hepinizi çok seviyorum.

Sevgiyle kalın….

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Türk Evladının Açık Büfeyle İmtihanı

  1. Aç bir toplum olduk malesef 🙂 birde israf başladı çöpe dökülen gıdalar bunlar cope atilmasa binlerce aç insan faydalanir.

    Beğen

Yorum bırakın