UYSALLAR

Amerika’ ya geleli on altı gün oldu. Ülkeme geri dönmeme çok az kaldı. Haberleri yakından takip edip üzülürken, sizleri biraz olsun olumsuzluklardan uzaklaştırmak istiyorum.

Bir süredir yazamadım.” İlhamımı Türkiye’ de mi bıraktım.” diye ağlanıyordum ki Netflix’ te ”Uysallar” diye bir dizinin fragmanını gördüm. Fragmanı beni gaza getirdi. İlhamım geri geldi.

Dizide yoğun çalışmaktan, yaşamın monotonluğundan içi bayılan bir mimar var. Geceleri evden gizlice kaçıp, Punkçı takılıyor. Fragmanına bayağı güldüm. Aklıma ruhumun kuytu bir köşesinde yaşayan Hard Rock’çı geldi. Umarım dizi de fragmanı kadar başarılı olur.

Hepimiz hayatımızın uzun bir bölümünü bir şeyleri başarmak için çalışarak geçiriyoruz. Nefes almayı unuttuğumuz, kendimizi kaybettiğimiz dönemlerimiz oluyor. Ben böyle bir dönemin ardından, çalışmamın karşılığını alamadığımı düşünüp, üzüntüden bayağı hastalanmıştım. Belirtmeliyim ki her çalışmanın bir karşılığı var. Umduğunuz sonuca götürmese de bize farklı kapılar açıyor.

Sağlığınızı kaybettiğiniz zaman oturup düşünüyorsunuz. Ben ne yapıyorum? Tüm hayatım iş olmuş. Mutlumuyum? Geçmişte beni ne mutlu ederdi? Neyi severdim?

Ben tam da bu aşamada işyerimde ve çevremde mutlu olan insanları incelemeye başladım. Sonra o büyük sırrı keşfettim. Hayatlarında mutlu ve başarılı olan insanların ortak bir noktası vardı. Hepsinin hayatlarında ne olursa olsun vazgeçmedikleri ve sevdikleri hobileri mevcuttu.

Burada eklemeden geçemeyeceğim. Johnny Deep gibi oyuncak bebek biriktirmeye meraklı olup, boş zamanınızda onlarla oynamaktan hoşlanıyor olabilirsiniz. Tamamen sizin seçiminiz. Önemli olan sizi mutlu etmesi.

Benim anladığım, insanın sevdiği hobiyi bulması ve hayatında ona zaman ayırması ruhunu, bedenini ,yaşama sevincini koruyor. Nefes aldırıyor. Kalbinizi besliyor.

Dünyanın en şanslı insanlarının sevdiği hobiyi iş olarak yapan ve bu işten geçinebileceği parayı kazanabilen insanlar olduğunu düşünüyorum. Mutluyum, mutlusun, mutlu olayı bu olsa gerek.

Hobinizi bulma arayışınızdan vazgeçmeyin. Bir tanesi sizin için doğru. Bir sürü kursa gidebilirsiniz; bir çok sporu deneyebilirsiniz. İnsanlar sizinle dalga geçebilir. Tüm bunların hiçbir önemi yok. Sonuç sizi ruhunuzdaki mutluluğa açılan kapıya kavuşturacak. Kendinizi keşfetmenizi sağlayacak.

Sevgiyle kalın,

Yorum bırakın