Hayattan keyif almak için at, kurtul, ferahla!

Ne zamandır düşündüğüm ancak bazı nedenlerden bir türlü başlayamadığım yazımı nihayet yazıyorum.

Şöyle bir durum hayal edin. Evinizde yıllardır biriktirdiğiniz bir türlü atmaya kıyamadığınız bir sürü şey var. Mini mini, cıvıl cıvıl bir Japon kadın geliyor. Evin içinde pıt pıt serçe gibi baştan sona dolaşıyor. Sonra sihirli bir değnek değmişçesine size bütün gereksiz şeyleri attırıp, evinizi enerjisi yüksek ve mutlu bir ev haline getiriyor.

Böyle biri var. Bu kadının adı; Mary Kondo, kendi geliştirdiği yöntemin adı da; KonMari Metodu. Ben kendisini rastlantı sonucu keşfettim. Meğer 30 ülkede bestseller olan bir kitabın yazarıymış. Kitabın adı ”Life Changing Magic of Tidying (Düzenlemenin hayatı değiştiren sihri)

Netflix’ de Mary Kondo’nun düzenleme teknikleri ile ilgili bir belgesel serisi var. Bende kendisini bu şekilde keşfettim.

Mary Kondo, genelde çok zengin insanların evine düzenlemeye gidiyor. Çünkü, verdiği hizmete dudak uçuklatacak bir fiyat koymuş. Eve giriyor dolaşıyor. Sonra her odada dolapları ,çekmeceleri ortaya döktürüp, birde büyük çöp getirtiyor. ”Şimdi tek tek her birini elinde tut ve sana mutluluk hissettirip hissettirmediğine, enerjisine bak.”diyor. Kısacası gereksiz ne varsa attırıyor. Ben, tam bu noktada içimden şöyle geçiriyorum. Keşke beni üzen ve hayatımda gerekli olmayan insanlara bu yöntemi uygulayabilsem. Çabuk bir çöp getirin bana , insan boyutunda olsun 🙂

Tabii evimde atmaya kıyamadığım gereksiz yer kaplayan milyon tane şey var. Yapabilsem Mary Kondo’yu çağırır mıydım? Kesinlikle çağırırdım. Çünkü kadın işinin hakkını veriyor. Gördüğüm en akıllı ev hanımı ve artık yazar. İnsanın kendini ve yeteneklerini bilmesi kadar güzel bir şey yok.

Mary Kondo ile yaptıkları röportajda ”Ben çocukluğumdan beri düzenlemeyi çok severdim.” demiş.

Sonuç olarak, sevdiğiniz şey üzerine çalışmak, daima başarıyı getirir. Ayrıca, sıradan insan veya sıradan iş diye bir şey yoktur. Yaptığınız işi de, kendinizi de sıradan olmaktan çıkaran sizsiniz.

Benim tavsiyem, gelin kafamızdaki bize engel olan düşünceleri, biriktirdiğimiz olumsuzlukları, evimizdeki gereksiz eşyalarla birlikte atıp kurtulalım.

Sevgiyle kalın ve bana yorum yazmayı unutmayın…….

1 thoughts on “Hayattan keyif almak için at, kurtul, ferahla!

Yorum bırakın