KIRK KİLİT

İnsan yurtdışına yerleşince, alışma süreci bayağı zorlu oluyor. Bu yüzden mi bilemiyorum. Burada zaman çok hızlı akıyor.

Bir bakıyorum sabah.Bir bakıyorum akşam olmuş. Ekim,Kasım derken aniden Aralık gelmiş.

Zaman bu kadar hızlı geçince panik oluyorum.Son sürat 3 ay geçmiş ve ben yapmayı düşündüğüm hiçbir şeyi yapamamışım.

Belki bu benim aceleci kişiliğimle ilgilidir. Herşey hemen olsun istiyorum.Hemen akıcı İngilizce konuşayım. Hemen işe gireyim.Hemen hemen her şey hemen olsun. Olmuyor işte. Herşeyin olması için tamamlaması gereken bir süreç var. Ben ne kadar acele edersem edeyim. Zamanı gelmeden olmuyor.

Gerçekten çok zorlandığım zamanlarda, eğer o an için durumumu değiştirme şansım yoksa direnmek yerine kabullenmeyi seçmişimdir. Bu sorunun ortadan kalkacağı anlamına gelmese de bir süre için daha sakin düşünmemi sağladığından iyi gelmiştir. Bu durumda önce şu anki olumsuzlukları kabullenmeliyim.

Kendime yatırım yapmalıyım. Zor durumdan çıkmamın ve psikolojimi kurtarmamın en iyi yolunun yeni ve eğlenceli bir şeyler öğrenmek, spor yapmak, bol bol sevdiğim şarkıları dinlemek, bloğumu yazmak olduğunu da daha önceki deneyimlerimden biliyorum.

Bir de iyi masaj yaptırabileceğim normal fiyatlı bir yer bulmalıyım. Çünkü ben strese girince kitleniyorum. Şu anda da kesinlikle ruhuma ve bedenime kırk kilit atılmış gibi hissediyorum.

Böyle zamanlarda sadece komedi dizileri izliyorum.Bunalım filmi, psikolojik gerilim dizisi gibi şeylere bulaşmıyorum. Daha da bunalıp, mideye darbe almaya gerek yok diye düşünüyorum. Malum benim bütün stresimin acısı midemden çıkıyor.

Bu zamana kadar bildiğim en iyi stresi azaltma tekniği, her düşündüğüne inanma olmuştur. Ben böyle zamanlarda hep kötü senaryolar üretiyorum.Kafamda durmadan kuruyorum. Bu da yalnız kaldığımda korkmuş, güvensiz ve çaresiz hissetmeme neden oluyor.

Kimse sana sormasa da arada kendine sormalısın? Nasılsın? Sonra cevaplamalısın.”İyisin iyisin.Daha da iyi olacaksın.”Böyle yapınca deli olmuyorsun. Zaten kimselerde seni görmüyor. Ben böyle yapınca işe yarıyor.

Sıkıştığımda kurtarıcı aramıyorum. Bana kendimden başka kimsenin yardım etmeyeceğini biliyorum. Güç benim içimde, sadece harekete geçirmek için kendime biraz elektrik vermeliyim.Tabii ki mecazi anlamda 🙂 Burada kendime ”Sorumluluk al.Ayağa kalk.Ne istediğine odaklan. Şikayet etme. Mağdurum ben mağdurum.demeyi bırak.” diyorum.

Hayatımda sağlıktan sonra en önemli şeyler anlam ve amaçtır. Birileri için anlam ifade etmek.Bir amacımın olması bunlar beni hayata bağlıyor. Bunu da aşacağım. Ve nasıl atlattığımı sizlerle paylaşacağım.

Sevgiyle kalın….

1 thoughts on “KIRK KİLİT

Yorum bırakın